Społeczności…

- autor: tsissput

Jak można przeczytać na Wikipedii:

Społeczność – połączony ze sobą więziami zbiór należący do danego środowiska społecznego lub zawodowego, zbiorowość osób związanych ze sobą na przykład wspólnym terenem zamieszkania (społeczność lokalna), sposobem wzajemnej komunikacji (społeczność użytkowników Internetu) lub wyznawanymi wartościami (społeczność chrześcijańska). Jej istnienie służy zaspokajaniu potrzeb jej członków. U zwierząt także występuje społeczność, polega ona na wspólnym życiu i przydziałach dla poszczególnej grupy. Są to między innymi pszczoły i mrówki. U tych dwóch gatunków występuje królowa najważniejsza w „stadzie” jej służy reszta (robotnice).

Żyjemy w czasach, w których życie poza Internetem prawie nie istnieje. Zakupy – allegro, eBay; szukanie pracy – pracuj.pl; spotkania ze znajomymi – nasza-klasa, facebook, gadu-gadu, skype; muzyka, filmy – youtube; rozrywka – joemonster, demotywatory; zdobywanie informacji – onet, wp, gazeta.pl. Przez Internet można również odbywać szkolenia. W takim świecie nie jest dziwnym zjawisko tworzenia się społeczności (internetowych). Są różne możliwości przynależenia do jakieś społeczności w Internecie.

Ogólne portale społecznościowe (nk, facebook, g+) – ułatwiają nawiązywanie znajomości z ludźmi o podobnych zainteresowaniach do naszych. Takie portale stanowią swego rodzaju mix – wszystko, czym się można zainteresować jest w jednym miejscu. Ale sprowadza się to do jednego – do zaoferowania użytkownikowi takiego portalu, który zastąpi wszystkie inne (albo chociaż większość z nich). Im częściej użytkownik będzie korzystał z portalu, tym więcej ten portal może zarobić na reklamach (i oczywiście zbiera jak najwięcej informacji o ludziach), dlatego też autorzy próbują udostępnić jak największą funkcjonalność – żeby się nie okazało, że użytkownik będzie szukał innej strony. W tego typu portalach można należeć do wielu społeczności – fani jakiegoś artysty, ludzie o podobnym hobby, fani filmu, piosenki, firmy, produktu, kibice jakieś drużyny, a nawet fani innych stron internetowych.

Kolejnym rodzajem są portale społecznościowe ukierunkowane na konkretne społeczności – społeczność lubiących spędzać aktywnie wolny czas, społeczność osób związanych z modelingiem, społeczność ludzi o wspólnym hobby. Wiele jest przykładów takich portali. Modelki, modele, fotograficy i styliści mogą skorzystać m. in. z MaxModels lub MegaModels – poza tym, że ich targetem jest ta sama społeczność ludzi to dodatkowo są bliźniaczo podobne. Fani pokazywania się („jaki to ja nie jestem zajebisty”) mogą skorzystać np. z Fotka.pl.

Innym rodzajem portali społecznościowych są fora internetowe. I tak można znaleźć forum z informacjami o jakieś grze, filmach jakiegoś reżysera, zespole muzycznym czy drużynie sportowej. Istnieją również fora grzybiarzy, fora z informacjami o lekarzach czy chorobach, fora fotograficzne, fora dotyczące czasopism, fora programistów, fora fanów koni, fora różnych marek samochodów, aparatów fotograficznych, telefonów komórkowych… Jeśli coś chcemy kupić to istnieje duże prawdopodobieństwo, że uda się znaleźć jakieś forum z informacjami o tym produkcie. Przykładami mogą być: dfv.pl, nikoniarze.pl, klubkm.pl, mazdaspeed.pl, nokia-mobile.pl, 4programmers.net.

83716.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: