System Rekomendacji Gier Planszowych

- autor: tsissput

Cel projektu:

Celem projektu było stworzenie systemu będącego w stanie polecać gry planszowe na podstawie wybranej gry planszowej lub preferencji mechanik sterujących grami planszowymi.

Realizacja projektu:

W celu ustalenia jakie gry można polecić, w zależności od wybranego przez użytkownika tytułu, należało stworzyć graf podobieństw pomiędzy grami planszowymi. Do ustalenia podobieństwa pomiędzy nimi zostały wykorzystane ich mechaniki. Wyróżnia się ponad 40 różnych mechanik sterujących grami planszowymi, każda gra wykorzystuje dowolną liczbę tych mechanik w swoim działaniu. Fakt ten został wykorzystany do ustalania podobieństwa między poszczególnymi tytułami- dla każdej pary gier planszowych sprawdzana jest liczba mechanik, z których oba tytuły korzystają oraz liczba różnych mechanik, które te gry wykorzystują. Iloraz tych dwóch wartości daje nam miarę podobieństwa jednej gry planszowej do drugiej. Wartości tej miary stanowią krawędzie w grafie podobieństw pomiędzy grami planszowymi. Ponieważ miara ta jest wartością symetryczną, krawędzie w grafie są nieskierowane. Aby zniwelować dużą ilość krawędzi, szczególnie wychodzących od wierzchołków reprezentujących gry z dużą ilością wykorzystanych mechanik, zastosowano próg odcięcia na poziomie 0,3. Gdy użytkownik szuka gry podobnej do wymienionego tytułu, system zwraca wszystkie wierzchołki, które posiadają krawędź prowadzącą do wierzchołka reprezentującego wybraną grę. Wszystkie tytuły są wyświetlane wg miary podobieństwa w kolejności malejącej wraz z najważniejszymi informacjami o danych tytułach. System udostępnia także alternatywną metodę rekomendacji gier. Pozwala on na wybranie kilku mechanik gier planszowych, po czym dodawany jest tymczasowy wierzchołek grafu i tworzone są krawędzie wychodzące z niego zgodnie z zasadami wymienionymi powyżej. Następnie zwracane są wszystkie tytuły które zostały połączone krawędzią z tymczasowym wierzchołkiem. Po dokonaniu rekomendacji tymczasowy wierzchołek zostaje usunięty z grafu.

Wykorzystane technologie:

– Java
– Play Framework
– Twitter bootstrap

Wizualizacja sieci oraz działania systemu:

Graf podobieństw gier planszowychstronaGłówna wynikigry

Kody źródłowe:

http://sirius.cs.put.poznan.pl/~inf89752/iswd/tsiss.zip

 

Autorzy:

Jakub Jaróżek
Dawid Neumann

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: